Sunday , April 28 2024

South Korean actress Song Hye Kyo dines in Paris’s luxury restaurant


Actress Song Hye Kyo recently dined with French jeweler Chaumet’s director of international global PR Eloise Coisy at one of Paris’a premier international restaurants.

Người đẹp khoe hình ảnh ăn mặc giản dị, đi ăn đồ Âu với món pizza kiểu Italy. Mỹ nhân Hàn cũng tranh thủ gặp gỡ nhiều người bạn quốc tế trong dịp này, trong đó có Giám đốc truyền thông toàn cầu của Chaumet - Coisy Eloïse. Bà Coisy đăng tải hình ảnh bữa ăn lên trang cá nhân và gọi đây là bữa tối của những người bạn.

Song, who made Forbes’s Korea Power Celebrity list five times, is now in Paris to attend Spring Summer Fashion Week as Fendi Fashion Ambassador.
She gained international popularity through her leading roles in the television dramas “Autumn in My Heart” (2000), “All In” (2003), “Full House” (2004), “Encounter” (2018) and “The Glory” (2022).
In 2017, Song Hye-kyo ranked 7th in Forbes magazine’s Korea Power Celebrity list, and 6th in 2018. The success of Song’s television dramas internationally established her as a top Korean star.

Song Hye Kyo có mối quan hệ thân thiết với nhân vật quyền lực trong ngành thời trang thế giới. Hồi tháng 6/2023, bà Coisy Eloïse cũng đăng tải loạt hình ảnh tụ tập cùng Song Hye Kyo cùng chú thích: Người bạn xinh đẹp của tôi đã trở lại khi mỹ nhân Hàn tới Paris, đồng thời tặng cô một món quà đặc biệt là chiếc túi có thêu tên cún cưng Ruby. Song Hye Kyo chính thức trở thành người đại diện toàn cầu cho hãng trang sức Chaumet từ năm 2018. Từ đó, hãng luôn dành sự ưu ái đặc biệt cho Song Hye Kyo.

Song (L) wore simple clothes on her outing for some Italian pizza at the European fine-dining establishment.
The Korean beauty posed with her friend French marketing powerhouse Eloise, who also posted a photo of the meal on her personal page and called it ‘a dinner of friends.’

Nhà hàng được lựa chọn là Lafayettes nằm trong một căn nhà cổ ở Paris. Đây vốn là biệt thự của Hầu tước Lafayette - một nhân vật lịch sử nổi tiếng vào thế kỷ 17. Căn nhà được rao bán năm 2019, sau đó được mua lại để trở thành một nhà hàng cao cấp, cách Cung điện Élysée một đoạn phố nhỏ. Căn nhà được khôi phục lại dáng vẻ huy hoàng trước đây với tầng trệt rộng 4.300 m2, phòng ăn có sức chứa 100 khách, ngoài ra cũng có phòng VIP và một hầm rượu riêng tư.

They had dinner at Lafayette Restaurant which is located in an old house in Paris.
This was originally the villa of Marquis Lafayette, a famous historical figure in the 17th century. The house was put up for sale in 2019, then bought and transformed into a high-end restaurant, a short distance from the Élysée Palace.
The house has been restored to its former glory with a 4,300 square meter ground floor, a dining room that can accommodate 100 guests, in addition to a VIP room and a private wine cellar.

Nhà hàng được ví như một gallery thu nhỏ với những tác phẩm nghệ thuật, đồ cổ vài trăm năm tuổi như tấm thảm từ thời Vua Louis XIV hay những bức tranh cổ, chân nến, đèn. Căn nhà ngập tràn ánh sáng của đèn và nến, tạo ấn tượng về một căn nhà cổ kính, ấm cúng và ngập tràn sức sống.

The restaurant is like a miniature gallery with works of art and antiques several hundred years old, such as carpets from the reign of King Louis XIV, historic paintings, candlesticks, and lamps.

Bếp trưởng của nhà hàng là Mory Sacko, đầu bếp gốc Senegal và Mali, người chiến thắng trong chương trình Top Chef năm thứ 11 ở Pháp. Anh cũng đồng thời sở hữu một nhà hàng có sao Michelin. Thực đơn của nhà hàng là phong cách pha trộn ẩm thực Pháp - Mỹ và châu Phi. Một số món ăn đặc trưng của nhà hàng như món pâté en croûte kiểu Pháp, bên trong có gà yassa đặc sản Senegal; món súp ngô đặc trưng của Mỹ dưới lớp bánh phồng; món gà rán kiểu Lafayette, được phục vụ trong một chiếc giỏ đan bằng bạc; món meunière đế bơ với xốt champagne hay món bánh mì kẹp phô mai kiểu Mỹ cổ điển được làm từ thịt bò, phô mai cheddar lâu năm và gia vị. Tráng miệng là món bánh tatin xoài tráng caramel hoặc bánh panna cotta dâm bụt phủ thạch bissap và hạt lựu tươi.

The restaurant’s head chef is Mory Sacko, winner of the show “Top Chef” in France. He also owns a Michelin-starred restaurant.
Lafayette’s menu is a blend of French, American and African cuisine.
Some of the restaurant’s signature dishes include French-style pâté en croûte, with Senegalese specialty yassa chicken inside, typical American corn soup under a puff pastry, and Lafayette-style fried chicken served in a silver woven basket.
Dessert is caramelized mango tatin or hibiscus panna cotta topped with bissap jelly and fresh pomegranate seeds.

[Caption] Salade de mangue marinée aux épices Jerk, avocat, coriandre et citron vert 24 eur

Coisy posted a picture of a mango salad marinated with dried spices, avocado, coriander, and lemon. Photo courtesy of Eloise Coisy’s Instagram

Photos courtesy of the restaurant and Song Hye Kyo’s Instagram

Read More :
- Reduce Hair Loss with PURA D’OR Gold Label Shampoo
- Castor Oil Has Made a “Huge” Difference With Hair and Brow Growth
- Excessive hair loss in men: Signs of illness that cannot be subjective
- Dịch Vụ SEO Website ở Los Angeles, CA: đưa trang web doanh nghiệp bạn lên top Google
- Nails Salon Sierra Madre